Czy posadzki ceramiczne w obiektach przemysłowych to dobry pomysł?

0
431

Powszechną praktyka jest stosowanie posadzek ceramicznych w obiektach przemysłowych o dużym natężeniu ruchu pieszego. Skąd duża popularność takiego rozwiązania? Dlaczego to właśnie posadzki ceramiczne są charakterystyczne dla wielkogabarytowych obiektów o przeznaczeniu przemysłowym lub komercyjnym?

Zalety posadzek wibrorasowanych

Posadzki ceramiczne swoją estetyką zazwyczaj pasują do aranżacji budynków wielkogabarytowych. Posadzki tego typu poza kwestiami estetycznymi są wybierane ze względu na bardzo dobre parametry wytrzymałościowe. Sekretem jest sposób w jaki posadzka jest układana. Chodzi tutaj o wykorzystanie wibroprasowania. Metoda ta mocno związuje okładzinę ceramiczną z podłożem. Posadzkę najpierw układa się na wilgotnej wylewce betonowej a następnie dzięki odpowiedniemu urządzeniu wprowadzane są wibracje, które wyrównują powierzchnię posadzki. Poza tym, że podłoga staje się niemal perfekcyjnie równa i gładka wzrasta jej odporność na nacisk. W efekcie podłoga tego typu poza estetyką zyskuje także dużą wytrzymałość.

Wibroprasowanie jest także cenione za to, że znacząco przyśpiesza wykonanie posadzki. Jest to technologia, która pozwala już w ciągu jednego dnia pokryć posadzką duży obszar. Nie bez znaczenia pozostaje także czynnik ekonomiczny, gdyż wibroprasowanie uchodzi za ekonomiczne rozwiązanie.

Gdzie wykorzystywane są posadzki wibroprasowane?

Wspomniane zalety sprawiają, że posadzki cermiczne wibroprasowane są wykorzystywane w różnego rodzaju budynkach wielkogabarytowych. Mogą być to powierzchnie przemysłowe takie jak magazyn lub hala produkcyjna. Jednak ze względu na duże walory estetyczne ceramikę wibroprasowaną na co dzień widuje się także w galeriach handlowych, klatkach schodowych oraz różnego rodzaju budynkach użyteczności publicznej.

Jak powszechnie wiadomo posadzki ceramiczne występują w różnych wzorach oraz różnych odmianach kolorystycznych, dlatego jest to materiał, który ma wiele możliwości aranżacyjnych.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę.